
Bank 1 vs Bank 2 - czujnik 1 i 2 (szybkie i łatwe lokalizowanie czujników O2)
Zastanawiasz się, który czujnik O2 lub cewkę zapłonową należy wymienić?
Nie jesteś sam! Używanie skanera diagnostycznego może naprawdę pomóc w skutecznym rozwiązywaniu problemów z samochodem, ale czasami trudno jest się zorientować, co tak naprawdę oznacza kod usterki odczytany ze skanera.
Jedną z takich rzeczy jest, jeśli otrzymasz kod usterki z napisem bank 1 lub bank 2, czujnik 1 lub czujnik 2 w ostatnim zdaniu danych kodu usterki. Ale w rzeczywistości nie jest to takie trudne! Dowiedzmy się, co to oznacza!
Zawartość show Co to jest bank 1 i bank 2? Co to jest czujnik 1 i 2? Wnioski dotyczące banku i czujnikaCo to jest bank 1 i bank 2?
Bank 1 i bank 2 odnoszą się po prostu do jednej lub drugiej strony silnika. Bank 1 znajduje się po stronie z cylindrem 1. Bank 2 to strona z cylindrem 2. Najczęściej bank 1 znajduje się z przodu samochodu, jeśli jest on wyposażony w silnik poprzeczny.
Najłatwiejszym sposobem ustalenia właściwego banku cylind rów jest sprawdzenie w instrukcji naprawy samochodu. Można też poszukać stempli na bloku cylindrów lub głowicy, które wskazują numery cylindrów.
Przednia część silnika to ta, w której znajduje się koło pasowe wału korbowego. Strona znajdująca się najbliżej przodu nie jest przodem silnika.
Nie można upraszczać i mówić, że bank 1 jest po stronie kierowcy lub odwrotnie, ponieważ w różnych silnikach cylinder 1 może znajdować się po różnych stronach. Na całym świecie jeździmy po różnych stronach, więc zgadywanie, po której stronie znajduje się bank 1 lub bank 2, jest mylące i wprowadza w błąd.
- Bank 1 to strona z numerem 1 cylindra (cylindry 1 - 3 - 5 - 7 itd.).
- Brzeg 2 to strona z cylindrem numer 2 (cylindry 2 - 4 - 6 - 8 itd.).
ZWIĄZANE: Silnik samochodowy V6 a silnik V8 - jaka jest różnica?
Co to jest czujnik 1 i 2?
Numer czujnika mówi nam, gdzie w układzie wydechowym jest zainstalowany czujnik O2 lub czujnik temperatury spalin.
Pierwszy czujnik znajduje się najbliżej silnika, a ostatni - z tyłu układu wydechowego.
Ogólnie rzecz biorąc, jeśli mówimy o czujnikach O2:
- Czujnik 1 = przed katalizatorem z przodu (czujnik O2 z góry)
- Czujnik 2 = za katalizatorem z tyłu (czujnik O2 z tyłu)
Niektóre silniki wysokoprężne mają wiele czujników temperatury spalin i mogą używać czujników 1 - 2 - 3 - 4 itd. W tym przypadku czujnik 1 znajduje się najbliżej silnika i jest ostatnim czujnikiem w tylnej części układu wydechowego.
Wnioski dotyczące banków i czujników
Bank 1 Czujnik 1 to pierwszy czujnik najbliżej silnika. W Banku 1 oznacza, że znajduje się on po stronie silnika z cylindrami 1, 3, 5, 7 itd.
Bank 1 Sensor 2 to drugi czujnik znajdujący się na rurze wydechowej silnika, zwykle za katalizatorem. On Bank 1 oznacza, że znajduje się po stronie silnika z cylindrami 1, 3, 5, 7 itd.
Bank 2 Czujnik 1 to pierwszy czujnik znajdujący się najbliżej silnika. On Bank 2 oznacza, że znajduje się on po stronie silnika przy cylindrach 2, 4, 6, 8 itd.
Bank 2 Sensor 2 to drugi czujnik znajdujący się na rurze wydechowej silnika, zwykle za katalizatorem. On Bank 2 oznacza, że znajduje się on po stronie silnika przy cylindrach 2, 4, 6, 8 itd.
Jakie powinno być ciśnienie w oponach zimą?
VWiesz, jak ważne jest utrzymywanie właściwego ciśnienia w oponach, jeśli chcesz być bezpieczny na drodze, ale co się dzieje, gdy nadchodzi zima? Jakie powinno być ciśnienie w oponach zimą i czy należy zmieniać pomiar? Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że ciśnienie w oponach powinno...
VZastanawiasz się, który czujnik O2 lub cewkę zapłonową należy wymienić? Nie jesteś sam! Używanie skanera diagnostycznego może naprawdę pomóc w skutecznym rozwiązywaniu problemów z samochodem, ale czasami trudno jest się zorientować, co tak naprawdę oznacza kod usterki odczytany ze...
VUtrzymanie opon w dobrym stanie jest bardzo ważne, dlatego należy często sprawdzać ciśnienie w oponach i wykonywać regularne przeglądy. Ale co jest przyczyną zużycia opon wewnętrznych i jak można temu zaradzić? Najczęstszą przyczyną zużycia opon wewnętrznych jest nieprawidłowa...