Ręczne polerowanie auta przy pomocy pasty polerskiej
Każde auto wymaga odpowiedniej pielęgnacji zarówno wewnątrz pojazdu, jak i na zewnątrz. Dbałość o samochód to nie tylko regularny serwis, wymiana oleju czy płynów do spryskiwaczy, ale także czynności strikte kosmetyczne, które maja wpływ na wygląd auta.
Pielęgnacja karoserii i lakieru
Podstawa zawsze będzie mycie i woskowanie, bez tego trudno wyobrazić sobie pielęgnację karoserii. Jednak trzeba pamiętać, że samochód w całym okresie użytkowania narażony jest na szkodliwe działanie różnych czynników atmosferycznych, a to ma olbrzymi wpływ na wygląd lakieru i jego połysk. Dlatego warto się zastanowić na kolejnym zabiegiem kosmetycznym auta, czyli na ręcznym polerowaniu z pomocą pasty polerskiej.
Zapewni to zamaskowanie niewielkich rys i odprysków, które ciężko ukryć w inny sposób. Mamy dwie metody polerki ręcznej i dziś je pokrótce przedstawimy. Metoda polerki ręcznej jest bezpieczniejsza dla lakieru ze względu na jej mniejszą inwazyjność. Metoda mechanicznej polerki sprawdza się jeśli mamy duże ubytki w lakierze i wymaga to mocnego zaangażowania sił.
Pierwsze kroki przy wykonaniu polerki
Jak już wspomnieliśmy podstawą zawsze będzie dokładne mycie i czyszczenie samochodu z pyłu, piasku, resztek smoły i asfaltu. Można pokusić się o specjalne czyszczenie za pomocą glinki, która świetnie wygładza lakier eliminując dokładnie wszystkie zabrudzenia. Przy glinkowaniu przeciera się bardzo dokładnie lakier, aż do momentu kiedy stanie się śliski, a po tym zabiegu należy jeszcze raz bardzo dokładnie umyć samochód. W przypadku lakieru dokładne mycie i czyszczenie jest niezmiernie ważne, ponieważ przy polerowaniu nawet małe ziarnko piasku może pozostawić brzydką rysę, ciężka do usunięcia.
Po tych wszystkich przygotowaniach można zakupić pastę polerska i specjalne pady do polerowania. Jeśli nie mamy pewności jaką pastę wybrać i jak zareaguje lakier, to na początek najlepiej jest wybrać preparaty o mniejszej ścieralności, które na pewno nie zaszkodzą.
Ręczne polerowanie auta
Po umyciu auta, oklejamy jego plastikowe części i reflektory taśmą zabezpieczającą. Zaczyna się od polerowania niedużych powierzchni, przy pomocy padu i pasty. Pastę wcieramy nie naciskając zbyt mocno pada, a jeśli zdarzy się nałożyć zbyt dużo preparatu, to można go delikatnie zetrzeć ścierka z mikrofibry. Stosowanie past o większej lub mniejszej ścieralności zależy od efektu jaki chcemy osiągnąć. Jeśli zastosowaliśmy pastę o niskiej ścieralności i nie podoba nam się połysk, to można przejść do preparatów mocniejszych.
Polerowanie ręczne to praca długotrwała i mecząca, ale jednocześnie bardzo prosta i dająca rewelacyjne efekty wizualne. Polerowanie lakieru nie powinno być wykonywane zbyt często, najlepiej raz na kilka miesięcy.
Jakie powinno być ciśnienie w oponach zimą?
VWiesz, jak ważne jest utrzymywanie właściwego ciśnienia w oponach, jeśli chcesz być bezpieczny na drodze, ale co się dzieje, gdy nadchodzi zima? Jakie powinno być ciśnienie w oponach zimą i czy należy zmieniać pomiar? Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że ciśnienie w oponach powinno...
VZastanawiasz się, który czujnik O2 lub cewkę zapłonową należy wymienić? Nie jesteś sam! Używanie skanera diagnostycznego może naprawdę pomóc w skutecznym rozwiązywaniu problemów z samochodem, ale czasami trudno jest się zorientować, co tak naprawdę oznacza kod usterki odczytany ze...
VUtrzymanie opon w dobrym stanie jest bardzo ważne, dlatego należy często sprawdzać ciśnienie w oponach i wykonywać regularne przeglądy. Ale co jest przyczyną zużycia opon wewnętrznych i jak można temu zaradzić? Najczęstszą przyczyną zużycia opon wewnętrznych jest nieprawidłowa...